Now Reading
Skogsmulle prisas med utmärkelsen ”Årets Varumärkesresa”

Skogsmulle prisas med utmärkelsen ”Årets Varumärkesresa”

  • Sagofiguren Skogsmulle som skapades redan på 1950-talet är tillbaka i ny tappning. Nu prisas Friluftsfrämjandet och Story House Egmont med utmärkelsen ”Årets Varumärkesresa” för arbetet med att förnya Skogsmulle.

”Har man varit aktivist och barnens bästa vän sedan mitten av 50-talet är det lätt att man tappar lite form och orientering. Men med ny strategi, nytt språk, och inte minst mängder av berättelser som pedagogiskt förklarar allt från försurning till Parisavtalet har 63-åringen fått ny kraft. Utan att tappa ursprung, igenkänning och själ är barnens vän i naturen aktuell igen. Skogsmulle är både förnyad och framtidssäkrad.” Så lyder juryns motivering till utmärkelsen ”Årets Varumärkesresa”.

Illustration: Lars Bällsten

————————————————————————————————–

FÖR ATT LÄSA MER – PRENUMERERA PÅ TIDNINGEN MAIA
Kontakta oss HÄR för att teckna en prenumeration
PRISER
Tre månader – 199kr
Halvår – 299kr
1 år – 499kr
1 år (e-tidning) – 399kr

 

© 2020 ALL RIGHTS RESERVED - MAïA .