Möt mig med ADHD rätt

När jag berättar om min gymnasietid för personer som har samma diagnos som jag, dvs ADHD, blir jag ofta bemött med frågande ansiktsuttryck. Det är som att jag berättar något helt ofattbart. Jag berättar nämligen hur jag fick den anpassning man har rätt till i skolan, vilket sticker ut från mängden mardrömsliknande upplevelser de flesta med funktionsvarianter haft under sin skoltid.
Det är ganska underligt att min historia om hur jag fått den anpassningen alla har rätt till sticker ut i mängden, när bemötande jag fick borde vara normen.
Jag frågar mig själv nu några år efter studenten, vad var det som gjorde att jag fick så mycket hjälp? Hade jag bara tur? Vad skiljer mitt gymnasium mot många andra? Vad är nyckeln till att personer med funktionsvarianter ska få samma förutsättningar som alla andra?
Jag har hittat svaren på Sundsta-Älvkullegymnasiet, där jag spenderade tre år i skolbänken med stöttande personal som hjälpte mig med allt.
FÖR ATT LÄSA MER – PRENUMERERA PÅ TIDNINGEN MAIA
Kontakta oss HÄR för att teckna en prenumeration
PRISER Tre månader – 199kr Halvår – 299kr 1 år – 499kr 1 år (e-tidning) – 399kr